1. Klant Contact Centrum (KCC)

Het Klant Contact Centrum van Rijnstate: 'Altijd in contact'

Als medewerkers van het Klant Contact Centrum (KCC) zijn we hét visitekaartje van Rijnstate. Zo voelt dat ook. Elke dag doen we ons uiterste best om de patiënten die we aan de lijn hebben zo goed en zo snel mogelijk te helpen. Maar niet alleen patiënten bellen ons. Ook huisartsen of de ambulance weten ons te vinden, als ze bijvoorbeeld een specialist willen spreken of willen kijken of er plek is op de Spoedeisende Hulp. Wij zorgen ervoor dat ook deze telefoontjes op de juiste plek terechtkomen.

Gerda, medewerker KCC: ”We krijgen de meest uiteenlopende vragen van patiënten en collega’s uit het ziekenhuis. We noemen onszelf ook weleens gekscherend ‘Google van Rijnstate’.

Eén doel: de patiënt zo goed mogelijk van dienst zijn

Patiënten kunnen bij ons terecht voor niet-medische vragen, zoals het wijzigen of afzeggen van een afspraak. We werken daarvoor veel samen met collega’s van de opnameplanning, poliklinieken en met de locaties waar bloed afgenomen wordt. We werken voor maar liefst 21 verschillende poliklinieken en aanverwante afdelingen. Dit is het grootste deel van ons werk. Ook zijn wij het eerste aanspreekpunt voor iedereen die tussen 8.00 en 17.00 uur naar het algemene Rijnstate-nummer belt.

Petra, medewerker KCC: “Je kunt óók aan de telefoon echt iets betekenen voor de patiënt. Houd je ervan om de patiënt zo volledig mogelijk - binnen de kennis van onze afdeling - te informeren, dan zit je bij ons goed! Zo komt de patiënt met een gerust gevoel naar het ziekenhuis.”

De werkvloer

Ook hebben we de zogenoemde administratiedienst, waarbij je afspraken plant voor patiënten die op de wachtlijsten van de poli’s staan. En we beantwoorden veel vragen van patiënten die hulp nodig hebben bij Mijn Rijnstate, het digitale patiëntenportaal. Daarnaast zijn er collega’s die een aandachtsgebied hebben, bijvoorbeeld patiëntencommunicatie, of die digicoach zijn. Al ons werk dient uiteindelijk altijd één doel: de patiënt zo goed mogelijk van dienst zijn.

Een gezellig, hecht team

Werken bij het Klant Contact Centrum betekent werken in een warm team. Wij zijn met zo’n 30 collega’s. De jongste collega studeert nog en de oudste gaat bijna met pensioen. Een heel diverse club dus. Met Kerst, Pasen en met verjaardagen versieren we de boel en er staan altijd hapjes op tafel. De goede dingen uit het leven komen hier allemaal voorbij. We werken vanuit Rijnstate Zevenaar. Bijna alle collega’s zijn Medewerker KCC en twee zijn VakInhoudelijk Senior, we noemen hen ook wel Vissen. Zij ondersteunen de andere collega’s bij de meer complexe vragen en coachen hen op het gebied van gesprekstechnieken.

Gezonde werk-privébalans

Het KCC is alle werkdagen bereikbaar. Je kunt tussen 8 en 5 werken in verschillende diensten, bijvoorbeeld alleen de ochtend, tot halverwege de middag of juist een hele dag. Bij de planning proberen we zoveel mogelijk rekening te houden met het privéleven van de collega’s. Zodat het werk goed te combineren is met thuis. Na de zomer starten we met zelf roosteren. Nieuwe medewerkers doorlopen een uitgebreid inwerkprogramma. Zo word je de eerste twee weken een-op-een begeleid door een ervaren collega. Op deze manier voelen nieuwe medewerkers zich hopelijk snel thuis.

Waarom jij bij ons past

Houd je van een afwisselende baan met veel contact met collega’s en patiënten en kun je je goed inleven? Word je blij van bellen? Dan is het Klant Contact Centrum dé plek voor jou.