
“Met de dagelijkse dynamiek van zorg kan ik alle aspecten van het communicatievak inzetten."
“Het ene moment buig ik me over een verklaring bestemd voor patiënten en bezoekers die te maken krijgen met een avondklok, het volgende moment bereid ik met twee medisch specialisten de opzet van een webinar voor. Vanaf de eerste dag dat ik in het ziekenhuis werk, heb ik me geen moment verveeld. Integendeel! Met de dagelijkse dynamiek van zorg kan ik als professional alle aspecten van het communicatievak inzetten."
Als adviseur marketing & communicatie doe je ertoe
"Een ziekenhuis is een maatschappij binnen de maatschappij en als adviseur marketing & communicatie doe je ertoe. Ik adviseer en begeleid alle managementlagen en medisch specialisten over de inzet van communicatie op verschillende gebieden. Tegelijk houd ik in de gaten welke thema’s er spelen waarmee ik Rijnstate op de kaart kan zetten. Denk aan een interview met een vertrekkend gynaecoloog die hoogleraar Voortplantingsgeneeskunde wordt, bestemd voor de kranten en sociale media, maar ook voor interne communicatie. Of promofilmpjes van verloskamers die binnenkort geopend worden."
Samenwerken centraal
"Samenwerken staat centraal in ons team van contentspecialisten, adviseurs en de woordvoerder. Toen onlangs het ziekenhuispersoneel vervroegd gevaccineerd kon worden, sloot ik aan bij het projectteam dat in allerijl werd samengesteld. Ik stelde het communicatieplan op en samen met mijn collega’s maakten we vlogs, een voorlichtingsfilm en organiseerden we webinars om zoveel mogelijk informatie over het vaccin en de gevolgen ervan te geven aan alle medewerkers van Rijnstate. Met de gedrevenheid waarmee we dat deden, hebben we iets goeds betekend voor onze collega’s in de zorg. Daar ben ik trots op!"
"Werken in de frontline, in een betekenisvol vak, met aandacht voor mensen, dat geeft me enorm veel voldoening. Ik voel me bevoorrecht dat ik op zo’n mooie plek mijn werk mag doen!”